مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23468 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

اگر همسر انسان كار خطايي انجام داد روش برخورد با او بايد چگونه باشد؟
اگر خداي ناكرده مشكلاتي در زندگي زناشويي براي انسان پيش بيايد مخصوصاً اگر اين مشكل و خطا از ناحيه همسر انسان باشد اولاً: تا جايي كه مقدور است انسان بايد چشم پوشي، عفو و گذشت نمايد ثانياً: مشكلات را با ايجاد فضاي محبت آميز و گرم به صورت روشن، صريح و شفاف با همسرش در ميان گذارد كه اين كار اگر در اولين فرصت مناسب صورت بگيرد بهتر است. فايده اين كار آن است كه اگر خطايي از هر كسي صادر شده باشد با اين صحبت كردن در فضاي آرام روشن مي شود و بعد از روشن شدن مطلب بايد سعي شود كه آن مسأله ديگر تكرار نشود چرا كه تكرار آن باعث از هم پاشيده شدن زندگي مشترك مي شود. نكته اي كه در خاتمه به آن اشاره مي كنيم اين است كه به خاطر مسائل كوچك موقعيكه باعث اختلال در روند طبيعي زندگي شما نشود زندگي را براي خود و همسرتان تلخ نكنيد و اعصاب خودتان و همسر گراميتان را خراب ننماييد همانطور كه بالا اشاره كرديم زندگي با عفو و گذشت شيرين تر مي شود و نهايتاً اينكه همسر گرامي شما به ادعاي شما خيلي علاقه مند به شما مي باشد شما مي توانيد از حسن اعتماد ايشان نسبت به شما بهره برداري كنيد و موارد اختلاف را با گفتگوي همراه با صداقت و در محيط گرم و صميمي به بحث و بررسي دوستانه بپردازيد تا حل شود چرا كه شايد اشتباه از خود شما و رفتار نامناسب شما باشد نه از همسر محترمتان و لذا به كلام و رفتار خود به طور مطلق نگاه نكنيد. البته بهتر است در اين باره به كتاب هايي كه پيرامون اخلاق و شيوه همسرداري و رابطه زناشويي نگارش يافته اند مراجعه كنيد، ولي به طور خلاصه چند نكته را متذكر مي شويم. انشاءاللَّه در زندگي آتيه زيباي شما خالي از فايده نباشد. 1- به مسائل واقع بينانه بنگريد. اموري كه در پيرامون شما و همسرتان مي گذرد سعي بكنيد آن چنان كه در واقع است دريابيد. 2- با حوادث اتفاق افتاده برخورد معقولانه داشته باشيد. تا آن جا كه مي توانيد از تكيه بر امور حدسي و ظني خودداري بكنيد. با اهرم احساسات به استقبال مسائل نرويد. 3- طرز برخورد با همسرتان رفتار همدلانه باشد؛ يعني در حل مسائل نوعي برخورد بكنيد كه او شما را عين خود بداند و تو را با خود همراه و هم مقصد ببيند. به اين نقطه برسد كه شما او را درك كرده ايد و يا در صدد درك فهم و شعور او هستيد. 4- به همسرتان به چشم يك دوست و شريك واقعي زندگي بنگريد هم چنان كه انسان سعي دارد دوستش را به سبب نوع رفتار و گفتار خود نرنجاند و هميشه او را از خود راضي نگه دارد. در برخورد با همسر نيز بايد رفتار اين گونه باشد. 5- به اموري كه مربوط به همسرتان مي باشد مثل جهيزيه، پدر و مادر، برادر و خواهر و فاميل و دوستان او به چشم احترام بنگريد. هرگونه كه شما به امور وابسته به خودتان مي نگريد همان نگرش را هم نسبت به امور وابسته به همسرتان داشته باشيد. 6- اگر مي توانيد گاهي در كارهاي خانه به همسرتان كمك كنيد. مثلاً شستن ظرف ها، تميز كردن خانه و نگه داري از بچه. اين به علت اين است كه اولاً خانم احساس نكند كه اينها كارهايي است كه از ناحيه مرد به گردن او گذاشته شده است. ثانياً: ايجاد فراغت بال براي همسر موجب آرامش و شادي و طراوت در زندگي مي گردد. 7- مشكلات را با ايجاد فضاي محبت آميز و گرم به صورت روشن، صريح، شفاف با همسرتان در ميان بگذاريد. در اولين فرصت اين كار صورت بگيرد بهتر است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.